Skolefritidsordning (SFO)

På Korsvejens Skole er der tilknyttet SFO, som er beliggende på 2 adresser.

SFO er et fritidstilbud før og efter skoletid, som henvender sig til alle i 0. - 3. klasser i Tårnby Kommune - se takster m.m. her

Områdeleder: Martin Elsøe Holst

Daglig pædagogisk leder: Dorte Pedersen

Korsvejen tlf. 32 50 77 98 E-mail: sfokor.bk@taarnby.dk

Allegården tlf. 32 51 69 00 Email: sfoall.bk@taarnby.dk

Korsvejens skoles SFO arbejder med børnehaveklassens Fællesmål, Undervisningsministeriets bekendtgørelse for skolefritidsordninger og Fælles mål for skolefritidsordninger.

Det overordnede formål for vores pædagogiske praksis, er at skabe ”læring til livet”.

En læring, som skaber uddannelsesparate børn i forhold til ”Korsvejens personaer”.

SFOen har i hele 2019 arbejdet med kompetencemålet sprog og udvider i efteråret 2019 med kompetencemålet engagement og fællesskab.

Det pædagogiske arbejde er alders differenceret fra SFO Korsvejen 0.-1. kl. til SFO Allégården 2.-3.kl.